Ciężki rok dla branży gier wideo: 150 milionów graczy mniej w 2022 roku

Autor: Anton Kratiuk | 10.10.2022, 15:50
Ciężki rok dla branży gier wideo: 150 milionów graczy mniej w 2022 roku

SafeBettingSites przeanalizował rynek gier i stwierdził, że nastąpił ogólny spadek zainteresowania grami wideo, na wszystkich platformach. To pierwszy przypadek w historii gier wideo, kiedy odnotowano taki regres! Według opublikowanych danych liczba graczy zmniejszy się w 2022 roku o 150 milionów osób.

Jako najbardziej prawdopodobne przyczyny wymienia się zakończenie kwarantanny, odejście pracowników z biur, kwestie regulacyjne i inne.

W 2023 roku przewiduje się powrót liczby użytkowników do poziomu z 2021 roku. Nawiasem mówiąc, liczba graczy wynosi obecnie około 2,46 miliarda.

Co jeszcze wiadomo

  • Rynek gier mobilnych spadnie o 9% w 2022 r;
  • gry do pobrania przyciągają w tym roku o 4% mniej użytkowników niż w roku 2021. Obecnie jest 1,17 mld graczy, ale w 2023 roku liczba ta wzrośnie do 1,22 mld użytkowników;
  • nawet zainteresowanie grami online spada o 2% w 2022 r;
  • eksperci przewidują spadek do gier wideo nawet w krajach takich jak Chiny, USA, Japonia i Wielka Brytania, które zawsze były liderami w liczbie aktywnych graczy.