Wszystko, co trzeba wiedzieć przed premierą A Plague Tale: Requiem 18 października: fabuła, gameplay, cechy gry, szczurze tsunami i ratowanie brata
A Plague Tale: Requiem ukaże się 18 października. Pisaliśmy już o dziesiątkach zwiastunów, wywiadów z deweloperami i elementów rozgrywki. Teraz nadszedł czas, aby złożyć to wszystko w całość i przygotować graczy na premierę gry.
Fabuła gry
W świecie gry minęło sześć miesięcy od wydarzeń z Innocence, kiedy to Amicia i Hugo pokonali Wielkiego Inkwizytora Vitalisa Bénéventa i udaremnili podstępne plany Inkwizycji. Brat i siostra wyjeżdżają na południe w poszukiwaniu nowego, spokojnego życia. Jednak przygody znów dogoniły bohaterów. Choroba Hugo pogorszyła się i Amicia musi udać się z nim na tajemniczą wyspę, która może zawierać klucz do wyleczenia jej młodszego brata. Idąc na wyspę, świat staje się bardziej okrutny, wypaczony, a szczurów tylko przybywa. Przejście tej historii zajmie 15-18 godzin.
Rozgrywka w grze
Gra posiada elementy stealth i wybór sposobu przejścia danej lokacji. Na bohaterów polują różni przeciwnicy, a do walki z nimi w Misji będą różne mikstury. Mogą podpalać obszary, gasić ogień, przyciągać szczury w różne miejsca lub tworzyć zasłony dymne. Młoda dziewczyna będzie miała również kuszę, która może unieszkodliwiać wrogów na dużych odległościach. A jej młodszy brat Hugo będzie mógł podświetlić na żółto wszystkich wrogów, których nie widzimy, by jasno zrozumieć, gdzie są i dokąd zmierzają. Nie zabraknie też dynamicznych scen, gdy bohaterowie będą ścigani przez różne zagrożenia.
Cechy gry
Przede wszystkim twórcy chcieli osiągnąć nowy poziom, a nie powtarzać poprzednią grę. Zespół szybko opanował nową moc i możliwości konsol nowej generacji, co pomogło mu dodać jeszcze więcej elementów do gry i uczynić środowisko bardziej interesującym.
Dużo uwagi poświęcono szczurom - głównemu atrybutowi serii. Chcieli dodać ich 10 razy więcej niż w Innocence. W pewnym momencie studio zorientowało się, że może nawet stworzyć tsunami szczurów i to się udało. Sztuczna inteligencja gryzoni uległa poprawie. Teraz są lepsze w unikaniu światła i poruszaniu się.
Dla tych, którzy nie wiedzą
A Plague Tale: Requiem to druga gra z serii i bezpośredni sequel A Plague Tale: Innocence. Pierwsza część pamięta atmosferę morowej Francji XIV wieku, gdzie w ciemnych kątach szczury czekają na ofiary, a ludzie planują kolejne okrucieństwa. Najmocniejszą stroną meczu była atmosfera. Będąc w ruinach, gdzie na drzewach powieszono chorych ludzi, po ziemi biega tysiąc szczurów, a Amissia z Hugo ma pod ręką tylko jedną pochodnię, gracz zaczął się bać i martwić razem z bohaterami. A przygnębiająca ścieżka dźwiękowa tylko pogorszyła sytuację, dając tym samym emocjonującą i niezapomnianą przygodę.
Kiedy należy się spodziewać
A Plague Tale: Requiem ukaże się 18 października na XBOX Series X|S, PlayStation 5 i PC.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej
O A Plague Tale: Niewinność pisaliśmy w artykule"Dżuma w całej Francji, głosy mitycznych potworów w głowie i pisarz zamknięty we własnych koszmarach: 3 gry Horror-Adventure, o których nie wiedziałeś".