FAA podąża za AT&T i Verizon, wymagając od mniejszych operatorów opóźnienia wdrożeń 5G ze względu na ryzyko zakłócenia pracy urządzeń pokładowych samolotów

FAA podąża za AT&T i Verizon, wymagając od mniejszych operatorów opóźnienia wdrożeń 5G ze względu na ryzyko zakłócenia pracy urządzeń pokładowych samolotów

FAA uzgodniła z AT&T i Verizon latem ubiegłego roku, że wstrzyma się z rozwijaniem sieci 5G. Teraz regulator żąda tego samego od mniejszych operatorów.

Co wiadomo

Chodzi o wdrażanie sieci piątej generacji w paśmie C. FAA uzgodniła z dwoma głównymi operatorami opóźnienie wprowadzenia linii do lipca przyszłego roku. FAA chce teraz rozszerzyć umowę na prawie dwa tuziny mniejszych operatorów i innych właścicieli częstotliwości. Wniosek w tej sprawie został złożony do Federalnej Komisji Łączności (FCC).

Powodem tej decyzji jest fakt, że sieci 5G w paśmie centymetrowym mogłyby zakłócić pracę urządzeń pokładowych samolotów. W szczególności radiowysokościomierze, które są potrzebne do zapewnienia bezpiecznych lądowań w złych warunkach atmosferycznych. Do lata przyszłego roku linie lotnicze muszą rozwiązać problem poprzez modernizację urządzeń pokładowych.

Już na początku 2022 roku linie lotnicze stwierdziły, że wdrożenie linii 5G C-Band może mieć katastrofalne skutki, do całkowitego wstrzymania ruchu lotniczego w Stanach Zjednoczonych włącznie. W związku z tym operatorzy zgodzili się na ustępstwa.

Źródło: Reuters

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();