Microsoft udostępnił DirectStorage 1.1, dzięki któremu gry na PC będą działać znacznie szybciej
W tym tygodniu Microsoft wypuszcza nową wersję swojej technologii DirectStorage, a największą nowością jest dekompresja GPU w grach na PC z systemem Windows. Jest to kolejna runda rozwoju branży mająca na celu poprawę szybkości uruchamiania gier.
Co wiadomo
Dekompresja GPU przenosi pracę wymaganą do dekompresji zasobów w grach na kartę graficzną, a nie na procesor. Obecnie zasoby gry są zwykle kompresowane podczas pakowania ich do dystrybucji, a następnie dekompresowane po uruchomieniu gry.
"Zazwyczaj praca przy dekompresji jest wykonywana przez procesor, ponieważ formaty kompresji były historycznie zoptymalizowane tylko dla niego" - wyjaśnia Cassie Hoef, starszy menedżer programu w firmie Microsoft. "W DirectStorage 1.1 zapewniamy alternatywną metodę, przenosząc dekompresję tych zasobów na GPU - znaną jako dekompresja GPU".
Aby technologia zadziałała w grze, twórcy będą musieli sami ją osadzić. Usprawnienia mogą nawet doprowadzić do dużych zmian w grach, w których przenosimy się z jednego świata do drugiego lub teleportujemy się między różnymi częściami mapy lub świata. Microsoft twierdzi, że może być ona nawet trzykrotnie szybsza, uwalniając procesor do obsługi innych rozgrywek.
Źródło: The Verge