Naddźwiękowy samolot testowy Lockheed Martin X-59 QueSST otrzymuje silnik General Electric F-414-GE-100 przed pierwszym lotem próbnym

Naddźwiękowy samolot testowy Lockheed Martin X-59 QueSST otrzymuje silnik General Electric F-414-GE-100 przed pierwszym lotem próbnym

Lockheed Martin i General Electric Aerospace wyposażyły naddźwiękowy samolot testowy X-59 w silnik QueSST.

Co jest znane

X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology) to samolot testowy firmy Lockheed Martin, który został opracowany dla National Aeronautics and Space Administration (NASA). Agencja federalna otrzymała samolot w 2021 roku.

Do końca tego roku NASA planuje przeprowadzić serię naziemnych testów naddźwiękowego samolotu. Sukces QueSST ma przybliżyć start samolotów towarowych i pasażerskich z prędkościami ponaddźwiękowymi.

X-59 QueSST otrzymał silnik F-414-GE-100. Instalacja została przeprowadzona w zakładzie Skunk Works firmy Lockheed Martin w Palmdale w Kalifornii. Silnik pozwoli samolotowi osiągnąć prędkość do Mach 1,4 (1 715 km/h) na wysokości około 17 km.

Pierwszy lot X-59 odbędzie się w 2023 roku. W 2025 roku naddźwiękowy samolot będzie latał nad zaludnionymi obszarami, aby eksperci mogli zebrać informacje na temat reakcji ludzi na dźwięk.

Źródło: Aerospace Manufacturing

Obraz: NASA

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();