Amazon zainwestuje 1 mld dolarów rocznie w produkcję filmów do dystrybucji
Największy na świecie sprzedawca internetowy Amazon planuje co roku kręcić 12-15 filmów, które trafią do kin.
Co jest znane
Serwisy streamingowe rzadko dzielą się z kinami swoimi pełnometrażowymi filmami. A jeśli już, to filmy nie pozostają długo na dużych ekranach. W tym tygodniu na przykład premierę miała druga odsłona Knives Out. Film Netflixa będzie w kinach tylko przez tydzień, po czym będzie dostępny na streamingu.
Amazon jest bardziej "przyjazny" dla kin, ale jak na razie radzi sobie z ograniczonymi inwestycjami w produkcję filmową. Gigant handlu internetowego wypuszcza kilkadziesiąt filmów (Netflix ma ich ponad sto). A niektóre z nich są dostępne wyłącznie w języku angielskim. Jednak już wkrótce ma się to zmienić. Bloomberg, powołując się na anonimowe źródła, informuje, że Amazon zamierza inwestować 1 mld dolarów rocznie w produkcję filmów, które będzie można oglądać w kinach.
Wiadomość o tym podbiła wartość papierów wartościowych kilku kin. Na przykład akcje AMC Entertainment Holdings Inc. największej sieci kin, wzrosły o 9,2 procent (do 7,99 USD). Akcje Cinemark Holdings Inc. wzrosły o 12 proc. do 13,78 USD.
Amazon zwiększa inwestycje w produkcję oryginalnych filmów po zakupie studia Metro-Goldwyn-Mayer za 8,5 mld dolarów. Firma zwróciła uwagę biznesu filmowego po tym, jak zaczęła masowo kupować filmy na festiwalu filmowym w Sundance (Sundance), wysyłając je do kin tysiącami. Amazon zapewnił już sobie nominacje do Oscara dla The Big Sick i Manchester by the Sea.
Źródło: Bloomberg