Największe światowe marki ograniczyły lub porzuciły reklamy na Twitterze z powodu Muska

Autor: Helena Szczerbań | 27.11.2022, 11:47

Financial Times donosi, że niemal wszystkie największe światowe marki ograniczyły lub tymczasowo zaprzestały reklamowania się na Twitterze, odkąd władzę przejął Elon Musk.

Co to znaczy

Powodem było chaotyczne podejście miliardera do zarządzania. Istotnym czynnikiem były również masowe zwolnienia, w tym reklamodawców. Firmy skarżą się, że agencje nie mają teraz żadnego kontaktu z serwisem społecznościowym i otrzymują od niego niewiele lub wcale. Jednocześnie wielu zauważyło, że systemy reklamowe Twittera zaczęły osiągać słabe wyniki.

Jak podaje FT, Musk próbował nawet wywierać presję na niektórych reklamodawców, ale w efekcie inni zdecydowali się ograniczyć swoje wydatki do minimum.

Media Matters pisze, że w sumie 50 ze 100 największych reklamodawców zawiesiło lub ogłosiło zamiar zawieszenia wydatków od czasu, gdy Musk przejął sieć społecznościową. Te 50 firm odpowiadało za 317 mln dolarów z 5 mld dolarów przychodów Twittera w 2021 roku.

Źródło: Financial Times

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej: