Tesla Model Y traci 18% zasięgu na mrozie, ale jest jednym z najlepszych w USA

Tesla Model Y traci 18% zasięgu na mrozie, ale jest jednym z najlepszych w USA

Firma Recurrent przeprowadziła badania mające na celu ustalenie, jaki procent zasięgu tracą samochody elektryczne przy lekkim mrozie.

Co wiadomo

Recurrent dostarcza usługi monitorowania stanu baterii w pojazdach elektrycznych. Firma posiada bazę klientów liczącą ponad 10 000 zmotoryzowanych. Badaniem objęto co najmniej 7000 samochodów w Stanach Zjednoczonych.

Na potrzeby swojej pracy firma Recurrent przeanalizowała dane dotyczące 13 modeli. W dwóch przypadkach podano jednak szacunki, które najprawdopodobniej nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Konkretnie, Audi e-tron i Jaguar I-Pace tracą odpowiednio 8% i 3% zasięgu przy -7 stopniach Celsjusza. Czy wierzymy w to?

Trzeci na tej liście samochód elektryczny niemieckiego Volkswagena to ID.4. Według Recurrent auto traci prawie jedną trzecią swojego zasięgu (30%). Warto zwrócić uwagę, że amerykański Volkswagen ID.4 pozostaje bez pompy ciepła. Straty Forda Mustanga Mach-E i Chevy Bolta wynoszą odpowiednio 24% i 32%.

Wyciągając z nawiasu Audi e-tron i Jaguara I-Pace, najlepiej wypadają Tesla Model X (19%) i Model Y (18%). Tesla Model S i Model 3 Long Range (75kWh) mają odpowiednio 22% i 25% straty w zapasie mocy.

Źródło: Electrek

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();