Ciężarówki Tesla Semi z napojem gazowanym Pepsi przejadą tylko 160 km, a z chipsami Lay's 684 km
Mike O'Connell, wiceprezes PepsiCo, ujawnił nieco informacji na temat elektrycznych ciężarówek Tesla Semi.
Co jest znane
Najpierw cofnijmy się o kilka tygodni. Pod koniec stycznia Tesla przetestowała ciężarówkę Semi przy pełnym załadunku. Na jednym ładowaniu był w stanie pokonać ponad 800 km po płaskim terenie i w górach. Kilka dni później Tesla zaczęła dostarczać samochody do swojego pierwszego klienta, którym jest PepsiCo. Co więcej, jest w topowej wersji, która ma zasięg 805 km / 500 mil (jest też wersja na 480 km / 300 mil).
Chociaż Semi może przejechać ponad 800 km, PepsiCo nie planuje używać nowych ciężarówek "na pełnym gazie". Firma otrzymała 36 pojazdów i będzie je dystrybuować do centrów logistycznych w Kalifornii. Do końca 2023 roku flota będzie liczyła już sto ciężarówek.
Według O'Connella, ciężarówki z napojami gazowanymi Pepsi będą pokonywać tylko 160 km. Ciężarówki z chipami Lay's będą mogły dostarczać produkty na odległość do 684 km. Wiceprezes PepsiCo nie rozwinął, z czym wiąże się to podejście. Podkreślił jednak, że w przypadku chipów, po przejechaniu 684 km Tesla Semi będzie miała pozostały ładunek baterii na poziomie 20%. Dzieląc dystans 684km przez pozostałe 80% otrzymujemy zasięg 855km. Ale tu musimy zrozumieć, że w przypadku chrupek pełny ładunek objętościowy nie oznacza pełnego ładunku wagowego.
W końcowych punktach trasy PepsiCo zamierza wybudować stacje ładowania o mocy 750 kW. Możliwe, że środki na nie zostaną przeznaczone przez władze Kalifornii w formie dotacji (łącznie 15,4 mln USD). Nie ma jeszcze oficjalnych informacji na temat kosztów samych ciężarówek. Według niepotwierdzonych doniesień, Tesla Semi będzie kosztować 150 000 i 180 000 dolarów w zależności od zasięgu.
Źródło: Reuters
Obraz: News Italy, Inside EVs, Teslarati