US Air Force pozwoliły na użycie samolotów szturmowych A-10 Thunderbolt II po katastrofie B-2 Spirit - bombowce atomowe i drony MQ-9 Reaper nadal niedostępne

US Air Force pozwoliły na użycie samolotów szturmowych A-10 Thunderbolt II po katastrofie B-2 Spirit - bombowce atomowe i drony MQ-9 Reaper nadal niedostępne

Baza Sił Powietrznych USA w Whiteman powoli zaczyna wracać do życia. Służby odblokowały jedyny pas startowy, który został zamkniętypo pożarze samolotu B-2 Spirit.

Co wiadomo

Bombowiec strategiczny zapalił się 10 grudnia. Siedział na pasie startowym od ponad tygodnia. Urzędnicy bazy Whiteman potwierdzili jedynie wypadek, zaznaczając jednocześnie, że w zdarzeniu nikt nie został ranny, a w samolocie nie było broni.

B-2 Spirit został usunięty z pasa startowego. 21 grudnia na stronie internetowej bazy Whiteman ukazał się komunikat prasowy informujący, że samoloty szkoleniowe T-38 Talon oraz samoloty szturmowe A-10 Thunderbolt II wznowiły działalność.

Flota B-2 Spirit, która liczy obecnie 18 sprawnych bombowców (kolejny został wycofany ze służby rok temu), będzie mogła wzbić się w niebo dopiero po otrzymaniu zgody od Dowództwa Globalnego Uderzenia Sił Powietrznych USA. W bazie znajdują się również drony MQ-9 Reaper. Najwyraźniej one również są chwilowo niedostępne.

Źródło: Baza Sił Powietrznych Whiteman

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();