YouTube pokaże niedzielne mecze NFL - Google kupuje pakiet Sunday Ticket za 14 mld dolarów

YouTube pokaże niedzielne mecze NFL - Google kupuje pakiet Sunday Ticket za 14 mld dolarów

Google nabyło prawa do transmisji niedzielnych meczów National Football League (NFL) i będzie je streamować w serwisie YouTube.

Co wiadomo

O pakiet Sunday Ticket walczyły cztery firmy: Google, Amazon, Apple i Disney. Apple i Disney niedawno odpadły z wyścigu, a teraz ujawniono, że Google będzie oficjalnym nadawcą od sezonu 2023.

Pakiet Sunday Ticket pozwala na streaming niedzielnych meczów, które nie są w programach FOX i CBS. Google będzie pokazywać gry na kanałach YouTube TV i YouTube Primetime Channels.

Wartość umowy nie została oficjalnie ogłoszona, ale The Wall Street Journal podaje, że chodzi o 2 miliardy dolarów rocznie, a sam kontrakt opiewa na siedem sezonów. To o 500 milionów dolarów więcej niż płaci DirecTV, która jest oficjalnym nadawcą od 1994 roku.

Google nie spieszy się z ujawnieniem kosztów abonamentu. Żeby było jasne, DirecTV oferuje niedzielne mecze w sezonie 2022 od 294 dolarów. Mając 1,5-2 mln abonentów, firma od kilku lat traci pieniądze.

Źródło: Engadget

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();