US Navy upoważnia Sikorsky do rozpoczęcia pełnoskalowej produkcji śmigłowców CH-53K King Stallion
Sikorsky, spółka zależna Lockheed Martin, może rozpocząć pełnoskalową produkcję śmigłowców CH-53K dla US Marine Corps. W najbliższych latach serwis może podwoić swoje zakupy.
Co wiadomo
Urzędnicy firmy Sikorsky opisują CH-53K jako najbardziej zaawansowany technologicznie śmigłowiec na świecie. Pozwolenie na uruchomienie produkcji na pełną skalę pozwoli amerykańskiej firmie ustabilizować swój łańcuch dostaw (ponad 200 obiektów) i podkreśla wiarygodność partnerstwa z Korpusem Piechoty Morskiej.
CH-53K King Stallion jest jedynym ciężkim śmigłowcem wielozadaniowym, który będzie kontynuowany w produkcji po 2032 roku. Samolot może przenieść ładunek o masie ponad 12 ton na odległość 200 km. Ma on na celu transport personelu, sprzętu i maszyn w obrębie kraju.
Marynarka Wojenna miała już w tym roku czas na wstrzymanie i wznowienie lotów CH-53K King Stallion. Decyzja o zawieszeniu lotów zapadła po katastrofie podczas ćwiczeń, które odbyły się na początku lata w Kalifornii.
Korpus Piechoty Morskiej zamierza kupić 10 śmigłowców w przyszłym roku i 15 rok później. Począwszy od 2025 roku, służby chcą kupować po 21 śmigłowców CH-53K King Stallion rocznie.
Źródło: Defence News