Krytyka zadziałała: kierownictwo YouTube obiecuje, że zweryfikuje twarde zasady monetyzacji treści
Wraz z początkiem 2023 roku na YouTube weszły w życie nowe zasady monetyzacji, które całkowicie wyeliminowały zyski za filmy pokazujące jawną przemoc, brutalność, profanację i wiele innych budzących sprzeciw treści. To, co najbardziej zdenerwowało użytkowników, to fakt, że zasady te dotyczyły również filmów, które zostały już opublikowane, pozbawiając blogerów znacznej części przychodów.
Co jest znane
Kierownictwo serwisu hostingu wideo przyjęło do wiadomości krytykę blogerów i widzów i obiecało przejrzeć zasady monetyzacji i je podrasować.
Poinformował o tym rzecznik serwisu Michael Aciman w rozmowie z TechCrunch.
W ostatnich tygodniach słyszałem wiele opinii od twórców treści na temat tej aktualizacji. Informacje zwrotne są dla nas naprawdę ważne i właśnie teraz [jesteśmy] w trakcie wprowadzania poprawek do zasad, aby uwzględnić obawy. Dotrzemy do społeczności, gdy tylko będziemy mieli coś do przekazania.
Nie wiadomo, kiedy YouTube zmieni swoje zasady monetyzacji, ale do tego czasu blogerzy powinni być selektywni w wyborze tematów swoich filmów.