God of War Ragnarok, Call of Duty: Modern Warfare 2 i Horizon Forbidden West to czołowi pretendenci do nagród Game Audio Network Guild Awards za dźwięk z gier wideo
Nagrody Game Audio Network Guild Awards, które celebrują najlepsze gry roku pod względem muzyki i efektów dźwiękowych, odbędą się 23 marca w San Francisco.
Nominowani do nagrody 2023 są prezentowani w 26 kategoriach.
O najwięcej nagród ubiegają się trzy gry: God of War Ragnarok (14 nominacji), Call of Duty: Modern Warfare 2 (12 nominacji) i Horizon Forbidden West (11).
Pełna lista pretendentów do nagród G.A.N.G. znajduje się poniżej:
Dźwięk Roku
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- The Callisto Protocol (Striking Distance Studios, Krafton)
- Total War: Warhammer III (Creative Assembly)
- Moss: Księga II (Polyarc, Polyarc)
- Gran Turismo 7 (Polyphony Digital, Sony Interactive Entertainment)
Najlepszy dźwięk w grze towarzyskiej lub swobodnej
- Call of Duty: Mobile (TiMi Studio Group, Activision)
- Disney Mirrorverse (Kabam, Inc., Disney Games)
- The Dark Pictures: The Devil in Me (Supermassive Games, Bandai Namco)
- Hearthstone: March of the Lich King (Blizzard Entertainment, Blizzard Entertainment)
- Honor of Kings (TiMi L1 Studio, Tencent Games)
- Apex Legends Mobile (LightSpeed Studios / Respawn Entertainment, Electronic Arts)
Najlepszy dźwięk w grze indie
- Hardspace: Shipbreaker (Blackbird Interactive, Focus Entertainment)
- Moss: Księga II (Polyarc, Polyarc)
- Trek To Yomi (Leonard Menchiari, Flying Wild Hog, Devolver Digital)
- You Suck At Parking (Happy Volcano, Happy Volcano)
- HEROish (Sunblink Entertainment, Sunblink Entertainment)
- No Place For Bravery (Glitch Factory, Ysbryd Games)
- Tunika (Andrew Shouldice, Finji)
Najlepszy miks dźwiękowy
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Overwatch 2 (Blizzard Entertainment)
- Total War: Warhammer III (Creative Assembly, Creative Assembly)
- Metal: Hellsinger (The Outsiders, Funcom)
Najlepszy dźwięk w reklamach i cutscenkach
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Destiny 2: Królowa czarownic (Bungie, Bungie)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity WardActivision)
- Total War: Warhammer III (Creative Assembly Creative Assembly)
Najlepsze dialogi w grze indie
- Return to Monkey Island (Terrible Toybox, Devolver Digital)
- Moss: Księga II (Polyarc, Polyarc)
- Elex 2 (Piranha Bytes, THQ Nordic)
- Asterigos: Curse of the Stars (Acme Gamestudio, tinyBuild)
- Corpse Factory (River Crow Studios, River Crow Studios)
Najlepszy aktor zespołowy
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- Marvelʼs Midnight Suns (Firaxis Games, 2K)
- WYLDE FLOWERS (Studio Drydock)
- Total War: Warhammer III (Creative Assembly, Creative Assembly)
Najlepsze publikacje dźwiękowe z gier wideo
- The Audio Source Magazine - Women in Game Audio Edition - Fall 2022
- Efekt dźwiękowy - Dying Light 2 Stay Human
- Efekt dźwiękowy - Powrót na Małpią Wyspę
- Efekt dźwiękowy - Stray
- Za szybą - tworzenie wciągającego środowiska gry poprzez Foley
Najlepszy podcast lub prezentacja o dźwięku w grach
- Returnal: The Sound of an Alien World (Housemarque, Sony Interactive Entertainment)
- Interactive Mixing: The Next Frontier in Game Audio (PlayStation Studios - Creative Arts - SoundSony Interactive Entertainment)
- Trek to Yomi (GameSoundCon, Leonard Menchiari, Flying Wild Hog, Devolver Digital)
- Podcast Dolby Institute: Leading with Sound, Rob Bridgett (Dolby Institute, Dolby)
- Weapon Sound Design with Unreal Audio Engine MetaSounds (Gustav Rathsman, SweejTech, Epic)
Best Folie Effects
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- The Callisto Protocol (Striking Distance Studios, Krafton)
- The Dark Pictures: The Devil in Me (Supermassive Games, Bandai Namco)
Najlepszy cover lub remix
- Super Mario 64 (Nintendo, Nintendo)
- Animal Crossing Medley (Mikel Dale, Mikel Dale (wyd. własne))
- The Final Battle (Elden Ring Soundtrack) (Rozen + Reven, Mecha Dream Records)
- Brass Effect (The Game Brass, The Game Brass)
- South of the Circle (State of Play, State of Play/11 Bit Studios)
- Frostpunk (11 Bit Studios, 11 Bit Studios)
Najlepsza ścieżka dźwiękowa
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- Magic: The Gathering - Dawn of the Phyrexian Invasion - Official Cinematic Trailer - Dominaria United | The Brothers" War (Wizards of the Coast, Wizards of the Coast)
- League of Legends (Riot Games, Riot Games)
- The Callisto Protocol (Striking Distance Studios, Krafton)
- Call of Duty: Modern Warfare II (Infinity Ward, Activision)
- Hades 2 TGA Reveal Trailer (Supergiant Games, Supergiant Games)
Najlepszy temat główny
- League of Legends (Riot Games, Riot Games)
- God of War Ragnarök: Main Theme (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- Honor of Kings - Haiyue Theme (TiMi Studio Group, Tencent Games)
- Elden Ring - "Elden Ring" (Tsukasa Saitoh) (From Software, Bandai Namco Entertainment)
Najlepsza muzyka z gry indie
- Return to Monkey Island (Terrible Toybox, Devolver Digital)
- Moss: Księga II (Polyarc, Polyarc)
- Nieśmiertelność (Sam Barlow / Half MermaidHalf Mermaid)
- Potionomics (Voracious Games, xSeed Games)
- Card Shark (Nerial, Devolver Digital)
- Trek To Yomi (Leonard Menchiari, Flying Wild Hog, Devolver Digital)
Najlepszy dźwięk w nowym oryginalnym IP
- Metal: Hellsinger (The Outsiders, Funcom)
- The Callisto Protocol (Striking Distance Studios, Krafton)
- Hardspace: Shipbreaker (Blackbird Interactive, Focus Entertainment)
- Cosmonious High (Owlchemy Labs, Owlchemy Labs)
- You Suck At Parking (Happy Volcano, Happy Volcano)
- Wylde Flowers (Studio Drydock, Apple / Studio Drydock)
- Tunika (Andrew Shouldice, Finji)
Najlepsza piosenka oryginalna
- God of War Ragnarök: "Blood Upon the Snow" (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Horizon Forbidden West: "In the Flood" (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- Guild Wars 2: "Koniec Smoków" (ArenaNet, Inc. NCSOFT)
- Floodland (Vile Monarch, Ravenscourt)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- Bayonetta 3 - "We Are as One" (Hiroshi Yamaguchi, Rachel Hawnt) (Platinum Games, Nintendo)
Najlepsza ścieżka dźwiękowa
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Moss: Księga II (Polyarc, Polyarc)
- Potionomics (Voracious Games, xSeed Games)
- Mario + Rabbids Sparks of Hope (Ubisoft Milan i Ubisoft Paris, Ubisoft)
- Floodland (Vile Monarch, Ravenscourt)
- Metal: Hellsinger (The Outsiders, Funcom)
- Destiny 2: Królowa czarownic (Bungie, Bungie)
- In Nightmare (Magic Fish Studio, Maximum Games)
- Sonic Frontiers: Stillness & Motion (Sonic Team, Sega)
Najlepsze fizyczne wydanie ścieżki dźwiękowej
- Ratchet & Clank: Rift Apart (Original Soundtrack) (Insomniac Games, Sony Interactive Entertainment)
- Trek To Yomi (Leonard Menchiari, Flying Wild Hog, Laced Records, Devolver Digital)
- Returnal (Original Soundtrack) (Housemarque, Sony Interactive Entertainment Europe / Milan Records, label of Sony Music Entertainment)
- Syberia: The World Before (Decca, Decca)
- Astroʼs Playroom (Team ASOBI, Sony Interactive Entertainment Japan)
Najlepszy sound design w grze indie
- Hardspace: Shipbreaker (Blackbird Interactive, Focus Entertainment)
- Moss: Księga II (Polyarc, Polyarc)
- HEROish (Sunblink Entertainment, Sunblink Entertainment)
- No Place For Bravery (Glitch Factory, Ysbryd Games)
- Broken Edge (Trebuchet, Fast Travel Games)
- Stray (Blue Twelve Studio, Annapurna Interactive)
Najlepszy projekt interfejsu, listy zadań lub nagrody za dźwięk
- Overwatch 2 (Blizzard Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Disney Mirrorverse (Kabam, Inc., Disney Games)
- No Place For Bravery (Glitch Factory, Ysbryd Games)
- Splatoon 3 (Nintendo EPD, Nintendo)
Najlepszy aktor
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- Moss: Księga II (Polyarc, Polyarc)
- Apex Legends Season 15: Eclipse (Respawn Entertainment, Electronic Arts)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- Bayonetta 3 (Platinum Games, Nintendo)
Nagroda za osiągnięcia twórcze i techniczne (muzyka)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Metal: Hellsinger (The Outsiders, Funcom)
- Nieśmiertelność (Sam Barlow / Half Mermaid, Half Mermaid)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- Total War: Warhammer III (Creative Assembly, Creative Assembly)
- Dying Light 2 (Techland, Techland)
Nagroda za osiągnięcia twórcze i techniczne (dźwięk)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- Hardspace: Shipbreaker (Blackbird Interactive, Focus Entertainment)
- Metal: Hellsinger (The Outsiders, Funcom)
- Destiny 2: Królowa czarownic (Bungie, Bungie)
- Dying Light 2 (Techland, Techland)
Dialogi roku
- Destiny 2: Królowa czarownic (Bungie, Bungie)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- Moss: Księga II (Polyarc, Polyarc)
Muzyka Roku
- Return to Monkey Island (Terrible Toybox, Devolver Digital)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Mario + Rabbids Sparks of Hope (Ubisoft Milan i Ubisoft Paris, Ubisoft)
- Metal: Hellsinger (The Outsiders, Funcom)
- Jurassic World Primal Ops (Behaviour Interactive)
- Potionomics (Voracious Games, xSeed Games)
Projekt dźwiękowy roku
- Horizon Forbidden West (Guerrilla, Sony Interactive Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio, Sony Interactive Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022) (Infinity Ward, Activision)
- The Callisto Protocol (Striking Distance Studios, Krafton)
- Metal: Hellsinger (The Outsiders, Funcom)