Valve włączyło swój własny ray tracing w Steam Deck.
Tak, wreszcie się stało - Steam Deck otrzymał natywne wsparcie dla technologii ray tracingu w grach. Wcześniej, jeśli chcieliście cieszyć się tym doświadczeniem, musieliście dokonać pewnych manipulacji z systemem operacyjnym konsoli. I muszę przyznać, że jak na urządzenie, które kosztuje mniej niż RTX 3050, posiadanie ray tracingu jest naprawdę imponujące.
Co wiadomo.
Valve zapowiedziało nową betę Steam Deck OS w kanale preview, a także zaktualizowało sterownik graficzny Mesa do wersji 23, co brzmi sucho, ale w rzeczywistości powinno naprawić kilka błędów w najnowszym buildzie Wo Long: Fallen Dynasty, a także kilku innych projektach. Aktualizacja umożliwia również korzystanie z ray tracingu w Doom Eternal.
Doom Eternal nie jest ostatnim słowem w przesadzonych efektach ray tracingu, ale jego implementacja to sprytne wykorzystanie technologii do poprawy oświetlenia i odblasków w grze. Gra nie ma wstępnych minimalnych wymagań systemowych, aby włączyć ray tracing, ale w rozdzielczości 1080p gracze będą musieli mieć RTX 2060, więc fakt, że technologia działa na urządzeniu, które trzymacie w rękach, jest niczym innym jak niesamowitym.
Źródło: The Verge