Dron MQ-9B SkyGuardian otrzymuje pierwszego amerykańskiego klienta

Dron MQ-9B SkyGuardian otrzymuje pierwszego amerykańskiego klienta

Dron MQ-9B SkyGuardian po raz kolejny znalazł się w centrum uwagi. Niedawno przeszedł on zimny test, a następnie firma General Atomics ogłosiła plany wyposażenia drona w pociski cruise. Teraz MQ-9B otrzymał swojego pierwszego amerykańskiego klienta.

Co wiadomo.

General Atomics ma umowę z Japonią, a także planuje sprzedaż drona do Belgii i krajów skandynawskich. Pierwszym amerykańskim klientem dla MQ-9B SkyGuardian jest Dowództwo Operacji Specjalnych Sił Powietrznych USA.

Od ponad 14 lat korzysta ono z MQ-9A Reaper. Dowództwo Operacji Specjalnych będzie teraz nosić MQ-9B. Firma General Atomics podpisała kontrakt na dostawę trzech dronów.

David R. Alexander, prezes amerykańskiej firmy, powiedział, że SkyGuardian jest idealną platformą do wykorzystania w potencjalnie wrogim środowisku. Dron łączy w sobie wytrzymałość, zasięg i minimalną liczbę osób do jego utrzymania.

Źródło: Defence Brief

Mercedes-AMG zakończy produkcję niektórych ze swoich najgłośniejszych samochodów z powodu nowych norm UE, — media

Mercedes-AMG zakończy produkcję niektórych ze swoich najgłośniejszych samochodów z powodu nowych norm UE, — media
Mercedes-AMG C 43 4MATIC. Źródło: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG jest zmuszony zrezygnować z produkcji niektórych swoich najgłośniejszych modeli z powodu nowych norm poziomu hałasu, które wejdą w życie latem 2026 roku.

Co wiadomo

Zgodnie z wewnętrzną korespondencją Mercedes-Benz opublikowaną w niemieckich mediach, zaostrzone wymagania dotyczące hałasu zewnętrznego UN-R51.03 „Faza 3” zaczną obowiązywać od 1 lipca 2026 roku. Oznacza to koniec produkcji modeli AMG C43 4Matic, GLC43 4Matic i GLA35 4Matic — ich produkcja zostanie zakończona w lutym 2026 roku. Bardziej mocne C63 SE Performance i GLC63 SE Performance pozostaną na rynku do maja.

Przetrwa jedynie GLA45 S 4Matic+, zamówienia na niego są przyjmowane bez ograniczeń. Na szczęście dla fanów AMG większość wycofywanych modeli jest wyposażona w silniki czterocylindrowe, a ośmiocylindrowe AMG pozostaną w produkcji przynajmniej do restylingu SL i wprowadzenia nowych generacji.

Aby zrekompensować straty, marka przygotowuje „największą ofensywę produktową” w swojej historii — linię hybryd i samochodów elektrycznych na platformie AMG.EA. Nawet dla „cichych” elektryków inżynierowie AMG przygotowali sztuczną imitację dźwięku V8, aby kierowcy nie tęsknili za rykiem silników.

Źródło: Elektroauto-News

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u="//mm.magnet.kiev.ua/"; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();