Newzoo: w 2022 roku gracze wydadzą 92,3 mld dolarów, czyli o 2,2% mniej niż w 2021 roku i spędzą mniej czasu na graniu w gry
Autor: Vladislav Nuzhnov | 17.03.2023, 13:41
Analitycy Newzoo badający rynek gier wideo powiedzieli, ile pieniędzy gracze wydali na gry w 2022 roku. Kwota ta wyniosła 92,3 mld dolarów, czyli o 2,2% mniej niż w 2021 roku.
Co jeszcze wiadomo
Główne dane z raportu:
- Rynek gier na PC i konsole. Liczby mogły zmaleć po pandemii koronawirusów, ale ogólne dane są optymistyczne. Nadal istnieją możliwości dotarcia do ponad miliarda graczy na PC i 611 milionów graczy na konsolach.
- Czas spędzony na graniu w gry. Średni czas spędzony na graniu w gry spadł o 23% na Steamie, Xboxie i PlayStation w latach 2021-2022.
- Trendy w tworzeniu gier. Z powodu pandemii wiele firm przesunęło wydanie swoich gier z 2022 roku na co najmniej 2023. Opóźnienia te znacząco wpłynęły na koszty, ale w tym roku możemy spodziewać się dużych hitów.
- Kluczowe trendy w modelach biznesowych. Coraz więcej wydawców przekształca swoje podstawowe franczyzy w modele usługowe. W najbliższych latach analitycy Newzoo spodziewają się, że firmy będą decydować się na mniejszą liczbę nowych wydań i skupią się na przedłużaniu życia istniejących franczyz, zwłaszcza biorąc pod uwagę sukces takich gier jak Fortnite, Minecraft czy ROBLOX.
- Gry i otaczający je ekosystem medialny. Rok 2022 był przełomowy dla strategii transmedialnych. Filmowa adaptacja The Last of Us oraz anime Cyberpunk: Edgerunners dramatycznie zwiększyły popularność franczyz.
- Analiza demograficzna i osobowościowa graczy PC i konsolowych. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy dwóch na trzech graczy grało na PC lub konsoli, a 72% graczy korzystało z co najmniej dwóch platform. A 40% ogólnej liczby graczy na PC i konsolach to dziewczyny.
- Ile gracze wydają na gry:
- Gry na konsole: 51,8 mld dol.
- Cyfrowe/fizyczne gry na PC: 38,2 miliarda dolarów.
- Gry przeglądarkowe na PC: 2,3 miliarda dolarów.
Newzoo zauważa również, że tworzenie gier na PC i konsole pozostanie opłacalne w najbliższych latach dzięki usługom, lepszemu dostępowi do sprzętu oraz hybrydowej monetyzacji.
Źródło: newzoo, gamesindustry
Ilustracja: newzoo