Siły powietrzne USA proszą o dodatkowe 633 mln USD, aby przyspieszyć dostawy samolotów E-7 Wedgetail, które zastąpią kultowe E-3 Sentry
Amerykańskie siły powietrzne chcą przyspieszyć dostawy samolotów wykrywania radarów dalekiego zasięgu E-7 Wedgetail. Będą one zastępstwem dla E-3 Sentry.
Co wiadomo
Siły Powietrzne USA zwróciły się do Kongresu o 2,5 mld dolarów na jedną z misji w roku fiskalnym 2024 - kwota ta obejmuje 633 mln dolarów na przyspieszenie dostaw samolotów Boeinga do wykrywania radarów dalekiego zasięgu.
Późną zimą służby przyznały Boeingowi kontrakt o wartości 1,2 mld USD na produkcję pierwszych samolotów E-7 Wedgetail. Do 2032 roku Siły Powietrzne USA będą miały w służbie jednocześnie 26 samolotów, które będą oparte na samolocie Boeing 737-700.
Pierwszy z dwóch E-7 zostanie dostarczony w roku fiskalnym 2027. Dwa lata wcześniej służby będą musiały podjąć ostateczną decyzję o zakupie pozostałych 24 sztuk. W tym samym czasie 31 samolotów E-3 Sentry zostanie wycofanych na emeryturę.
Dodatkowe 633 mln dolarów pozwoli agencji na wcześniejszy zakup części do złożenia dwóch pierwszych E-7 Wedgetail. Na przykład wielofunkcyjny radar MESA z aktywną anteną phased array wyprodukowany przez Northrop Grumman. Jest to ta sama płetwa, która jest montowana na szczycie. Ponadto dodatkowe fundusze pozwolą na zakup samolotu Boeing 737-700 w celu modyfikacji w E-7.
Źródło: Defence News