Destinus opracowuje naddźwiękowy odrzutowiec pasażerski napędzany wodorem, który może przelecieć z Niemiec do Australii w 4 godziny
Szwajcarska firma Destinus pracuje nad samolotem pasażerskim zdolnym do osiągania prędkości naddźwiękowych (ponad 343 m/s). Środki zostały przyznane przez hiszpańskie Ministerstwo Nauki po udanych testach prototypu Eiger pod koniec 2022 roku.
Co wiadomo.
Oprócz szwajcarskiej firmy nad naddźwiękowym odrzutowcem pasażerskim pracują także hiszpańskie uniwersytety i centra technologiczne. Ponadto Destinus współpracuje z hiszpańską firmą ITP Aero przy budowie obiektu, w którym będą testowane silniki wodorowe.
Centrum testowe pojawi się w pobliżu Madrytu. Na jego powstanie przeznaczono pierwszą transzę w wysokości 12 mln euro, natomiast druga transza w wysokości 15 mln euro sfinansuje badania.
Według Destinusa, naddźwiękowy samolot pasażerski będzie mógł przelecieć z Frankfurtu do Sydney w 4 godziny 15 minut, a z Frankfurtu do Szanghaju w 2 godziny 45 minut. Obecnie lot z Europy do Australii trwa 20 godzin.
Dzięki dotacjom Destinus będzie mógł wkrótce rozpocząć testy silnika odrzutowego H2. Firma przyspieszy także rozwój technologii dla układów napędowych zasilanych wyłącznie wodorem.
Władze Hiszpanii intensywnie inwestują w rozwój silników wodorowych poprzez strategiczne projekty finansowane z funduszy Next Gen Komisji Europejskiej. Jest to zgodne z hiszpańskim Narodowym Planem Energii Wodorowej. Jego celem jest uczynienie Hiszpanii światowym liderem w produkcji odnawialnego wodoru i rozwoju mobilności wodorowej w różnych sektorach.
Źródło: Interesting Engineering