Żaden z samolotów F-35A należących do 388 pułku lotnictwa myśliwskiego US Air Force nie ma problemów z silnikiem F135
Problem tzw. "rezonansu harmonicznego", który blokuje dopływ paliwa do silnika F135, ominął wszystkie samoloty F-35A Lightning II z 388 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego Sił Powietrznych USA. Informację o tym przekazał pułkownik Craig Andrle.
Co wiadomo.
Wojsko ujawniło, że myśliwce F-35A przydzielone do 34 Eskadry Myśliwskiej zmierzają do Europy w pierwszej połowie 2022 roku. W momencie rozpoczęcia pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę, samoloty zbierały informacje o rosyjskich systemach obrony powietrznej. Więcej na ten temat można przeczytać w osobnym artykule.
Craig Andrle, rozmawiając z dziennikarzami w Hill Air Force Base w stanie Utah, zaznaczył, że 388 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego planuje modernizację wszystkich silników F135. Powodem jest "rezonans harmoniczny", który spowodował katastrofę F-35B w Teksasie podczas lądowania w grudniu 2022 roku.
Niedawno ujawniono, że problem został znaleziony w kilku silnikach F135 od 2020 roku. Chociaż usterka ominęła wszystkie samoloty 388 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego, Departament Obrony USA wymaga, aby wszystkie silniki zostały zmodernizowane. Dotyczy to również samolotów, które zostały dostarczone sojusznikom.
Ponadto 388 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego Sił Powietrznych USA zamierza otrzymać zmodernizowane samoloty F-35A Block 4. Dzięki modernizacji będą one mogły przenosić nowoczesne pociski cruise, zamiast ograniczać się do wystrzeliwania AIM-120 ARMAAM i małych bomb.
Jednak niedawno ujawniono, że aktualizacja Technology Refresh 3 (TR-3) zostanie wydana rok później niż zakładano. Jest to istotny krok w kierunku modernizacji Block 4. F-35 TR-3 zostanie przetestowany w styczniu 2023 roku.
Źródło: Military Times