Fajna akcja z zombie, ale przeciętna gra: krytycy byli ostrożni w ocenie Dead Island 2. Fani gatunku zapewne się z nimi nie zgodzą
Dead Island 2 jest w fazie rozwoju od co najmniej 2012 roku.
W tym czasie gra przeszła przez piekło produkcyjne, zmieniła kilku deweloperów, zmieniła koncepcję i przetrwała tych krytyków, którzy uważali, że gra jest zombie, o które chodzi.
A teraz długo oczekiwana premiera Dead Island 2 będzie miała miejsce 21 kwietnia i nawet najbardziej wściekli optymiści chyba już się jej nie spodziewali.
Co wiemy
Krytycy czołowych periodyków gamingowych mieli już okazję zapoznać się z projektem Dambuster Studios i wyrazili swoją opinię na temat gry w swoich recenzjach.
Według większości z nich, gra Dead Island 2 nie była ani dobra, ani zła. To dynamiczna akcja z zombie z dobrym systemem walki, świetną grafiką, dobrym wykonaniem technicznym, a czasem nawet zabawnymi żartami. Krytycy zauważyli, że Dead Island 2 najlepiej ujawnia się w trybie kooperacji.
Jednocześnie Dead Island 2, jak to prawie zawsze bywa z grami tego gatunku, nie wyróżnia się ekscytującą fabułą i ciekawymi postaciami. Oczywiście oba te elementy są obecne w akcji, ale ich znaczenie dąży do zera.
Na pierwszy plan zawsze wysuwają się krwawe i bezsensowne walki w ruinach Los Angeles. Dobre czy złe, każdy zdecyduje sam, ale oceny krytyków, w chwili pisania tego tekstu, przedstawiają się następująco:
- Na Metacritic gra w wersji na PlayStation 5 i Xbox Series ma wynik 75, a na PC - 74;
- Na Opencritic średnia ocena wynosi 74, a 57% krytyków poleca grę.
Podsumowując, Dead Island 2 było grą przeciętną, nie mającą pretensji do bycia arcydziełem, ale deweloperom z Dambuster Studios należy się duży szacunek, bo potrafili ożywić zombie...