Sikorsky nie złoży pozwu w związku z utratą wartej 70 mld dolarów umowy na wymianę 3200 helikopterów Apache i Black Hawk
![Sikorsky nie złoży pozwu w związku z utratą wartej 70 mld dolarów umowy na wymianę 3200 helikopterów Apache i Black Hawk Sikorsky nie złoży pozwu w związku z utratą wartej 70 mld dolarów umowy na wymianę 3200 helikopterów Apache i Black Hawk](/media/post_big/continuity-for-defiant-x.jpg)
Bell wygrał przetarg na produkcję śmigłowca konwertorowego V-280 Valor dla armii amerykańskiej, która potrzebuje śmigłowca nowej generacji Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA). Lockheed Martin i Boeing złożyły skargę, ale została ona odrzucona. Firma Sikorsky, spółka zależna Lockheed Martin, powiedziała, że nie planuje iść do sądu.
Co wiadomo
Amerykański Government Accountability Office (GAO) odrzucił skargę, w której Lockheed Martin i Boeing twierdziły, że ich śmigłowiec Defiant X był bardziej odpowiednią i opłacalną ofertą dla US Army. Przedstawiciele Sikorsky nadal uważają, że ich rozwój jest lepszy od rozwoju konkurenta, ale nie zamierzają iść do sądu.
![](/media/uploads/ahr0chm6ly9jzg4uz2lllm5ldc9mawxldxbsb2fkcy9pbwfnzs8ymdiylzaylzexl2rlzmlhbnqtag9uzxl3zwxslwfubm91bmnlbwvudc1zemquanbnotwzjhsjf3o.jpg)
Zamiast tego Sikorsky skupi się na opracowaniu nowego samolotu dla US Army w ramach programu Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA). Testy w locie pierwszych prototypów mają się rozpocząć w roku fiskalnym (FY) 2024, a rozwój będzie kontynuowany do FY2026. Sikorsky będzie również kontynuował utrzymanie śmigłowca Black Hawk.
![](/media/uploads/flraaflight-1920x1125.jpg)
Jeśli chodzi o projekt FLAAR, to ma on na celu wymianę 3200 śmigłowców Apache i Black Hawk. Bell dostanie 1,3 mld dolarów na rozwój śmigłowca V-280 Valor oraz 7 mld dolarów na uruchomienie produkcji na małą skalę. Całkowity koszt projektu może sięgnąć 70 mld dolarów.
Źródło: Defense News