Według badań CMA, koszty produkcji gier wielkobudżetowych sięgają nawet miliarda dolarów!

W ramach postępowania w sprawie umowy pomiędzy Microsoftem a Activision Blizzard, brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynku (CMA) ujawnił kilka ciekawych informacji, które dotyczą kosztów produkcji gier wielkobudżetowych.

Co wiadomo

Agencja analityczna International Data Group przeprowadziła badania dotyczące kosztów największych firm produkujących gry i opublikowała statystyki, na których oparł się CMA.

Według International Data Group, w ciągu najbliższych kilku lat średni budżet gier AAA wzrośnie z 50 milionów dolarów, przez 150 milionów do 200 milionów dolarów lub więcej.

Liczący418 stron dokument podaje przybliżone koszty ponoszone przez wydawców na rozwój gier i marketing, nie wymieniając przy tym ani wydawców, ani tytułów gier.

Dla przykładu,

  • jedna z firm wymieniła średnie wydatki na rozwój w wysokości około 164 milionów dolarów i 55 milionów dolarów na marketing;
  • inny wydawca wydał od 80 do 350 milionów dolarów na rozwój gry i do 310 milionów dolarów na marketing;
  • trzecia firma podała, że koszty produkcji wahają się od 110 do 350 milionów dolarów;
  • najwyższą kwotę wydatków wymienił czwarty wydawca: jedna gra kosztowała go 660 mln dolarów na produkcję i 550 mln dolarów na marketing, podczas gdy średnie kwoty wahają się od 90 mln dolarów do 180 mln dolarów na produkcję i 50 mln dolarów do 150 mln dolarów na marketing.

Można się tylko domyślać, o jakie gry chodziło w dokumencie. Jaki projekt mógł kosztować ponad pół miliarda dolarów tylko na marketing. Cyberpunk 2077? Red Dead Redemption 2?

Źródło: Kotaku

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();