W ciągu najbliższych kilku lat Sony zwiększy liczbę wersji PC swoich projektów o 40% i będzie aktywnie eksplorować rynek gier mobilnych
Sony od kilku lat wydaje coraz więcej swoich gier na PC, a trend ten będzie się tylko nasilał w przyszłości.
Co wiadomo
Do 2025 roku Sony planuje zwiększyć udział wersji PC swoich gier do 40%. Jednocześnie japoński deweloper nie zrezygnuje z gier na wyłączność konsol, ale będzie systematycznie zwiększał grono odbiorców projektów poprzez wydawanie gier na inne platformy, w tym urządzenia mobilne.
Strategia ta jest o tyle uzasadniona, że pecetowe wersje dawnych exclusive'ów na PlayStation cieszą się dużym popytem i przynoszą niezmiennie wysokie zyski, co pokazują statystyki ostatnich dwóch portów.
Dla przykładu, pecetowa wersja Marvel's Spider-Man (2018) sprzedała się w liczbie 1,5 miliona sztuk i przyniosła 52 miliony dolarów (stan na 31 marca). Wersja PC gry The Last of Us Part I sprzedała się w 368 000 egzemplarzy, zarabiając 15,5 miliona dolarów (stan na 23 kwietnia).
Prawdopodobnie wkrótce usłyszymy o premierze innych gier Sony na PC, takich jak Ratchet & Clank: Rift Apart czy The Last of Us Part II.
Źródło: Strategiczny plan rozwoju Sony