"Z grami w chmurze jest wiele problemów" - ostrzega CEO Sony, Kenichiro Yoshida
W wywiadzie dla Financial Times, Kenichiro Yoshida, CEO Sony, ostrzegł, że wciąż istnieje wiele problemów z grami w chmurze i nazwał tę technologię "bardzo trudną".
Co wiadomo
Yoshida powiedział, że Sony planuje wykorzystać różne podejścia do strumieniowania gier PlayStation przez Internet w przyszłości:
"Myślę, że cloud gaming to świetny model biznesowy, ale z technicznego punktu widzenia wiąże się on ze znacznymi wyzwaniami", powiedział Yoshida, zauważając opóźnienia występujące podczas przesyłania sygnału z kontrolera do ekranu jako największy problem, "więc mamy wyzwania związane z cloud gamingiem, ale jesteśmy zobowiązani do ich przezwyciężenia".
Ponadto Yoshida podkreślił, że zmienna popularność gier w ciągu dnia również stwarza trudności finansowe. Przykładowo, duża liczba graczy loguje się po zakończeniu dnia pracy, co jest nieefektywne z finansowego punktu widzenia, a ogromne obciążenie może prowadzić do problemów z wydajnością.
Określił takie okresy mianem "dark time" i zauważył: "Ciemny czas był wyzwaniem zarówno dla Microsoftu, jak i Google, ale udało nam się wykorzystać te 'ciemne godziny' do rozwoju sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego".
Źródło: VGC