Jeden z twórców Titanfall 3 mówi, dlaczego gra została anulowana - chodzi o PUBG
Były deweloper Infinity Ward i Respawn Entertainment, Mohammad Alavi, udzielił niedawno wywiadu dla kanału THE BURNETTWORK, w którym podzielił się szczegółami dotyczącymi anulowania Titanfall 3.
Co wiemy
Według Alaviego prace nad Titanfall 3 trwały 10 miesięcy i zespół zaczął robić pewne postępy. Jednak mniej więcej w tym samym czasie uruchomiono battle royale PUBG i zdecydowano się przekształcić projekt w Apex Legends:
"Wiesz, Titanfall 2 wyszedł, osiągnął to, co osiągnął, a my powiedzieliśmy: "Dobra, zróbmy Titanfall 3!". I faktycznie pracowaliśmy nad Titanfall 3 przez 10 miesięcy", wyjaśnił Alavi, "mieliśmy nową technologię, mieliśmy kilka misji, mieliśmy pierwsze kompilacje gry, które były tak dobre, jeśli nie lepsze niż jakiekolwiek inne, które mieliśmy wcześniej. Ale powiem to jasno: stopniowo lepsze. To nie była rewolucja. I to jest klucz, prawda?".
Po wakacjach zespół Respawn Entertainment zdał sobie sprawę, że należy wprowadzić zmiany i zdecydował się anulować rozwój Titanfall 3 na rzecz nowego projektu, dobrze znanego Apex Legends. Alavi przyznał, że to Alex Roycewicz i Jeff wpadli na pomysł wykorzystania elementów battle royale, które widzieli w PUBG, w trybie wieloosobowym Titanfall 3:
"Na początku przeprowadzaliśmy tylko testy z kilkoma deweloperami i artystami z Friday Night Fights, aby przetestować te pomysły. Ale potem stworzyli pełną mapę Battle Royale, a w następny piątek wszystkie 100 osób grało z przyjemnością do 21:00. Trwało to przez dwa miesiące" - powiedział Alavi.
Kiedy więc zespół wrócił do pracy po wakacjach, zdał sobie sprawę, że Apex Legends ma ogromny potencjał i postanowił przerwać prace nad Titanfall 3, by skupić się na rozwoju nowego projektu, który ostatecznie odniósł ogromny sukces.
Źródło: dualshockers