BAE i Rolls-Royce testują fotel katapultowy i silnik dla pierwszego europejskiego myśliwca Tempest szóstej generacji

BAE i Rolls-Royce testują fotel katapultowy i silnik dla pierwszego europejskiego myśliwca Tempest szóstej generacji

Brytyjskie Ministerstwo Obrony, BAE Systems, Rolls-Royce, Leonardo UK, MBDA i szereg mniejszych firm pracują nad rozwojem myśliwca Tempest szóstej generacji. Prace prowadzone są w ramach Global Combat Air Program (GCAP).

Co już wiadomo

BAE Systems przeprowadziło testy katapultowania, podczas gdy eksperci Rolls-Royce pracują nad testami aerodynamicznymi układu napędowego. Wlot powietrza będzie miał mniej ruchomych części, aby zwiększyć niewidzialność myśliwca.

W tym samym czasie piloci Królewskich Brytyjskich Sił Powietrznych przechodzą szkolenie na specjalnie zaprojektowanym symulatorze. Byli już w stanie latać przez ponad 150 godzin.

Samolot szóstej generacji otrzyma nowe oprogramowanie dla systemów krytycznych dla bezpieczeństwa. Zostanie również wyposażony w najnowocześniejszy radar zdolny do obsługi strumieni danych porównywalnych z ruchem internetowym w małym mieście.

Tempest będzie pierwszym europejskim myśliwcem szóstej generacji. Będzie on dostępny w połowie przyszłego roku. Chińskie i amerykańskie myśliwce szóstej generacji powinny być gotowe w tym samym czasie.

Jednak drugi europejski samolot nowej generacji będzie opóźniony o kilka lat. Chodzi o program Future Combat Air System (FCAS), w którym uczestniczą Francja, Niemcy i Hiszpania.

Źródło: BAE Systems

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();