Szef Xbox Game Studios uważa, że rynek gier VR jest zbyt mały, by się w niego aktywnie angażować
Matt Booty, szef Xbox Game Studios, uważa rynek wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości za zbyt mały, by aktywnie się w niego angażować, jak powiedział The Holywood Reporter.
Co wiadomo
Boothy zauważył, że gry Xbox muszą dotrzeć do około 10 milionów graczy, aby odnieść sukces:
"Myślę, że musimy po prostu trochę poczekać, aż pojawi się odpowiednia publiczność", powiedział, "Mamy wielkie szczęście, że mamy tak popularne franczyzy gier z dużymi społecznościami fanów. Obecnie mamy 10 gier, które przyciągnęły ponad 10 milionów graczy, co jest wielkim osiągnięciem, ale nie osiągnęliśmy jeszcze takiej skali sukcesu w AR i VR, jakiej potrzebujemy".
W marcu prezes Sony Hiroki Totoki powiedział, że PlayStation VR2 ma "duże szanse" na przekroczenie sprzedaży swojego poprzednika, który sprzedał pięć milionów sztuk do końca 2019 roku. Według Sony, PS VR2 został wydany w lutym i sprzedał się w około 600 000 egzemplarzy w ciągu pierwszych sześciu tygodni, czyli więcej niż oryginalna wersja.
Meta (dawniej Facebook) poinformowała, że do tej pory sprzedano prawie 20 milionów zestawów słuchawkowych Quest VR.
Dyrektor generalny Xbox Phil Spencer został skrytykowany w listopadzie 2019 r. za swoje komentarze na temat VR, które niektórzy postrzegali jako lekceważące podejście do tej technologii. Opisał VR jako niszowy i "izolujący" format, który nie pasuje do jego wizji gier jako "wspólnego" doświadczenia, dodając, że "nikt nie prosi o VR" z perspektywy klientów Xbox. Dyrektor wykonawczy Xbox wyjaśnił później swoje komentarze, stwierdzając, że "docenia" branżę gier jako pioniera w różnych dziedzinach, ale VR "po prostu nie jest naszym priorytetem".
Źródło: VGC