Następna wersja Stable Diffusion nauczy się generować realistyczne ręce
Autor: Bohdan Kaminskyi | 23.06.2023, 10:50

Nowa wersja generatora obrazów Stable Diffusion (SDXL 0.9) pozwoli na tworzenie bardziej fotorealistycznych obrazów i lepsze rysowanie odręczne.
Co wiadomo
Zgodnie z usuniętym wpisem na blogu, SDXL 0.9 "tworzy znacznie ulepszone obrazy i szczegóły kompozycji w porównaniu do swojego poprzednika".
Deweloperzy opisują nowy model jako "skok naprzód w kreatywnym wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji". Próbki zawarte we wpisie na blogu pokazują postęp w korzystaniu z tych samych wskazówek w wersji beta Stable Diffusion XL i SDXL 0.9.


Aby uruchomić SDXL 0.9 lokalnie na komputerze PC, będziesz potrzebować co najmniej 16 GB pamięci RAM i karty graficznej GeForce RTX 20 z 8 GB pamięci VRAM. Obsługiwane są systemy Windows 10/11 i Linux.
Wersja open source SDXL 1.0 będzie dostępna w połowie lipca.
Źródło: Engadget