Jim Ryan twierdzi, że gry w chmurze nie będą dużą częścią działalności Sony do co najmniej 2025 roku.
Przemawiając w ramach walki prawnej między Microsoftem a FTC, dyrektor generalny PlayStation Jim Ryan powiedział, że gry w chmurze staną się główną częścią biznesu nie wcześniej niż w 2025 roku.
Co wiadomo
W kwietniu brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków ogłosił, że blokuje umowę Microsoftu z Activision Blizzard, ponieważ "może ona zmienić przyszłość szybko rozwijającego się rynku gier w chmurze, prowadząc do mniejszej innowacyjności i mniejszego wyboru dla brytyjskich graczy w przyszłym roku". Od tego czasu Microsoft podpisał kilka umów z usługami w chmurze, w tym Boosteroid i Nvidia GeForce Now, na dystrybucję swoich gier na ich platformach.
Zapytany o to, kiedy chmura stanie się komercyjnym sukcesem lub znaczącą częścią biznesu, Ryan powiedział:
"To oczywiście zależy od tego, jak zdefiniujesz znaczące, ale powiedziałbym, że chmura będzie znaczącym elementem tego, jak gracze uzyskują dostęp do gier w latach 2025-2035. Dokonujemy znaczących inwestycji w chmurę, oczekując, że stanie się ona bardzo istotnym sposobem dostępu graczy do treści gier".
Wcześniej w tym miesiącu Sony ogłosiło rozpoczęcie testów funkcji grania w chmurze na PlayStation 5.
Źródło: VGC
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej:
- Wieloruch Spencera: Microsoft kupił ZeniMax, by Starfield Bethesdy nie był exclusivem Sony - przyznaje szef Xbox;
- Nieskromny apetyt Microsoftu: amerykańska korporacja rozważała możliwość przejęcia ponad stu firm z branży gier, w tym CD Projekt RED, Remedy, FromSoftware, Sega i Bloober Team;
- Phil Spencer: Call of Duty będzie świetnie działać na Nintendo Switch, ale w nieco inny sposób;
- Starfield nie zostanie wydany na płytach - Bethesda ogłosiła, że fizyczne edycje będą zawierały jedynie kod aktywacyjny do gry.