Jim Ryan twierdzi, że gry w chmurze nie będą dużą częścią działalności Sony do co najmniej 2025 roku.

Jim Ryan twierdzi, że gry w chmurze nie będą dużą częścią działalności Sony do co najmniej 2025 roku.

Przemawiając w ramach walki prawnej między Microsoftem a FTC, dyrektor generalny PlayStation Jim Ryan powiedział, że gry w chmurze staną się główną częścią biznesu nie wcześniej niż w 2025 roku.

Co wiadomo

W kwietniu brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków ogłosił, że blokuje umowę Microsoftu z Activision Blizzard, ponieważ "może ona zmienić przyszłość szybko rozwijającego się rynku gier w chmurze, prowadząc do mniejszej innowacyjności i mniejszego wyboru dla brytyjskich graczy w przyszłym roku". Od tego czasu Microsoft podpisał kilka umów z usługami w chmurze, w tym Boosteroid i Nvidia GeForce Now, na dystrybucję swoich gier na ich platformach.

Zapytany o to, kiedy chmura stanie się komercyjnym sukcesem lub znaczącą częścią biznesu, Ryan powiedział:

"To oczywiście zależy od tego, jak zdefiniujesz znaczące, ale powiedziałbym, że chmura będzie znaczącym elementem tego, jak gracze uzyskują dostęp do gier w latach 2025-2035. Dokonujemy znaczących inwestycji w chmurę, oczekując, że stanie się ona bardzo istotnym sposobem dostępu graczy do treści gier".

Wcześniej w tym miesiącu Sony ogłosiło rozpoczęcie testów funkcji grania w chmurze na PlayStation 5.

Źródło: VGC

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej:

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();