Meta wyjaśnia, w jaki sposób sztuczna inteligencja klasyfikuje treści na Facebooku i Instagramie

Meta wyjaśnia, w jaki sposób sztuczna inteligencja klasyfikuje treści na Facebooku i Instagramie

Meta wyjaśniła, w jaki sposób jej sztuczna inteligencja określa, które posty mają być wyświetlane na Facebooku i Instagramie.

Co wiemy.

Gigant technologiczny opublikował 22 karty wyjaśniające, w jaki sposób jego systemy klasyfikują treści dla Feed, Stories i Reels. Każda karta opisuje sposób działania określonego aspektu platformy.

Na przykład, w przypadku Feeda Facebooka, system zbiera wszystkie możliwe posty od znajomych i stron, które użytkownik subskrybuje. Sztuczna inteligencja bierze następnie pod uwagę różne sygnały, takie jak autor postu, interakcja z autorem i liczba polubień od znajomych. Aspekty te pomagają systemowi uszeregować posty według trafności i wartości oraz wyświetlać je w kanale w kolejności malejących wyników.

Karty pokazują również, w jaki sposób można dostosować treść. Ponadto firma opracowała instrukcje, jak przestać obserwować osobę lub grupę lub użyć przycisków " pokaż więcej " lub "pokaż mniej " w poście, aby wskazać, co sądzisz o danym temacie.

Prezes Meta ds. globalnych Nick Clegg wymienił narzędzia do personalizacji doświadczeń na platformach firmy. Przypomniał, że Facebook i Instagram mają scentralizowane menu z ustawieniami personalizacji.

Clegg powiedział również, że Meta testuje nową funkcję dla Reels, która pomoże ulepszyć rekomendacje wideo. Firma pracuje również nad tym, aby przyciski "pokaż więcej " i "pokaż mniej " były bardziej widoczne.

Źródło: Engadget.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();