Facebook potrzebuje zgody użytkowników na wyświetlanie ukierunkowanych reklam w UE

Facebook potrzebuje zgody użytkowników na wyświetlanie ukierunkowanych reklam w UE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że Meta musi uzyskać zgodę użytkowników na wyświetlanie spersonalizowanych reklam.

Co wiemy.

Zgodnie z orzeczeniem, takie reklamy nie uzasadniają przetwarzania dużej ilości danych bez zgody użytkowników. Sąd ukarał również Metę grzywną w wysokości 390 milionów euro za zmuszanie użytkowników Facebooka, Instagrama i WhatsApp do akceptowania spersonalizowanych reklam.

UE wymaga, aby zgoda na korzystanie z funkcji była "dobrowolna". Sąd stwierdził również, że Meta naruszyła ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO), żądając danych w celu kierowania reklam do podstawowego użytku na Facebooku, Instagramie i WhatsApp.

W nowym orzeczeniu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził, że na operatorze strony internetowej spoczywa ciężar udowodnienia, że ludzie dobrowolnie wyrazili zgodę.

Źródło: Engadget.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();