Naval Group przeprowadziła pierwszą w historii modernizację okrętu podwodnego o napędzie atomowym, wykorzystując część innego okrętu podwodnego tej samej klasy.
Naval Group poinformowała o swojej pierwszej w historii naprawie, w której przedni koniec uszkodzonego atomowego okrętu podwodnego został zastąpiony przednim końcem innego okrętu podwodnego tego samego typu.
Co wiadomo
Okręt podwodny klasy Rubis Perle powrócił do francuskiej marynarki wojennej po zakończeniu naprawy. Służby poinformowały, że eksperci przeprowadzili inspekcję okrętu podwodnego i potwierdzili jego zdolność do powrotu do służby.
Naval Group nie ujawniła kosztów napraw. Wcześniej informowano, że wymiana przedniej części, która została uszkodzona w pożarze, będzie kosztować 110 milionów euro, z czego 60 milionów euro pokryje gwarancja, a resztę francuskie Ministerstwo Obrony.
Incydent z okrętem podwodnym Perle miał miejsce 12 czerwca 2020 roku. Okręt podwodny zapalił się podczas remontu w suchym doku Naval Group. Trwający 14 godzin pożar zmienił właściwości stali w sekcji dziobowej, czyniąc okręt podwodny niezdatnym do użytku.
Sekcja mieszcząca system napędu jądrowego nie została uszkodzona. Zauważono również, że w czasie pożaru na pokładzie nie było broni ani materiałów nuklearnych.
Naval Group ostatecznie odcięła sekcję dziobową i zastąpiła ją sekcją dziobową wycofanego ze służby okrętu podwodnego Saphir. Został on oddany do użytku w 1984 roku i wycofany ze służby rok przed incydentem z Perle.
Źródło: Breaking Defense