Fincantieri zbuduje dieslowsko-elektryczny okręt podwodny nowej generacji z ciężkimi torpedami Black Shark Advanced i pociskami przeciwokrętowymi dla włoskiej marynarki wojennej.
Fincantieri otrzymało kontrakt na budowę nowego okrętu podwodnego. Okręt podwodny nowej generacji dla włoskiej marynarki wojennej będzie reprezentował klasę U212 NFS (Near Future Submarine).
Co wiadomo
Budowa okrętu podwodnego odbędzie się pod auspicjami Organizacji Współpracy w dziedzinie Uzbrojenia (OCCAR). Fincantieri otrzymało ponad 500 mln euro i może spodziewać się otrzymania dodatkowych 160 mln euro w przyszłości, jeśli wymagane będą modyfikacje.
Okręt podwodny będzie trzecim członkiem klasy U212 NFS. Firma otrzymała kontrakt na budowę i dostawę dwóch okrętów podwodnych U212 NFS w 2021 roku. Wartość kontraktu wraz z 10-letnim wsparciem logistycznym wyniosła 1,35 mld euro.
Fincantieri rozpoczęło budowę pierwszego okrętu podwodnego w ubiegłym roku. Wcześniej tego lata odbyła się ceremonia cięcia stali na kadłub drugiego okrętu podwodnego. Oczekuje się, że zostaną one przekazane włoskiej marynarce wojennej odpowiednio w 2027 i 2029 roku.
Okręty podwodne nowej generacji będą wyposażone w litowo-jonowe ogniwa paliwowe stworzone we Włoszech. Otrzymają również nowy system dowodzenia i kontroli. Ich długość wyniesie 58,3 metra, co oznacza wzrost o 1,2 metra w porównaniu do okrętów podwodnych U212A.
Okręt podwodny o napędzie spalinowo-elektrycznym otrzyma sześć wyrzutni ciężkich torped 533 mm Black Shark Advanced, które zostały zaprojektowane przez włoską firmę Leonardo. Okręty podwodne U212 NFS będą również mogły wystrzeliwać pociski przeciwokrętowe.
Źródło: Naval Today