Japoński supermarket wykorzystuje kamery sztucznej inteligencji, aby oferować klientom więcej produktów
Japoński supermarket zaczął analizować zachowania odwiedzających za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, która generuje rekomendacje dla kupujących w czasie rzeczywistym.
Co wiadomo
Technologia została opracowana przez Fujitsu. Wykorzystuje ona kamery wideo do wykrywania kupujących zatrzymujących się przy witrynach, porównujących wiele produktów, odbierających artykuły spożywcze lub reagujących na treści w sklepie.
Obserwacja zachowania pozwala na ustawienie wskazówek dla generatywnej sztucznej inteligencji, objawiającej się jako spersonalizowany "awatar konsjerża", który generuje indywidualne rekomendacje dotyczące sprzedaży. Fujitsu spodziewa się, że proces ten doprowadzi do tego, że klienci będą wracać do półek i kupować polecane produkty.
Test technologii w supermarketach potrwa do 15 października. Fujitsu planuje wypuścić rozwiązanie oparte na testach już w przyszłym roku.
Źródło: The Register