Lockheed Martin kończy montaż pierwszego belgijskiego myśliwca F-35 Lightning II, ale Belgia odmawia przyjęcia samolotu z powodu problemów z oprogramowaniem TR-3.
Lockheed Martin wkrótce zakończy montaż pierwszego myśliwca piątej generacji F-35 Lightning II dla belgijskich sił powietrznych. Samolot wkrótce otrzyma powłokę stealth.
Co wiadomo
F-35A jest montowany w zakładzie amerykańskiej firmy w Teksasie. Lockheed Martin połączył główne sekcje płatowca i wkrótce zainstaluje owiewkę. Następnie myśliwiec przejdzie serię testów, podczas których specjaliści sprawdzą działanie awioniki i zespołu napędowego F135. Następnie samolot otrzyma powłokę stealth.
To się dzieje naprawdę! Nasz pierwszy ???????? #F35 wszedł w końcową fazę montażu @LockheedMartin w Fort Worth ????????. Po zamontowaniu baldachimu, zainstalowaniu elektroniki i zamontowaniu silnika, odrzutowiec otrzyma powłokę stealth, gotową do wprowadzenia na rynek pod koniec roku! pic.twitter.com/M2EJTkCA3f
- Belgijskie Siły Powietrzne???????? (@BeAirForce) 2 sierpnia 2023 r.
Ten i kolejny F-35A Lightning II będą gotowe do grudnia 2023 roku, ale belgijskie Ministerstwo Obrony odmówiło przyjęcia samolotów. Powodem jest problem z oprogramowaniem Technology Refresh 3, który spowodował, że Pentagon wstrzymał dostawy F-35 w zeszłym miesiącu.
Problem ma zostać rozwiązany w drugim kwartale przyszłego roku. Myśliwce trafią do Bazy Sił Powietrznych USA w Luke na szkolenie pilotów. Pierwsze samoloty trafią do Belgii najwcześniej w 2025 roku. Europejski kraj zamówił łącznie 34 myśliwce piątej generacji pięć lat temu, aby zastąpić 54 jednostki F-16 Fighting Falcon.
Źródło: @BeAirForce