Zoom zmienił swoje warunki użytkowania po oskarżeniach o szkolenie AI na danych użytkowników

Zoom zmienił swoje warunki użytkowania po oskarżeniach o szkolenie AI na danych użytkowników

Zoom zaktualizował warunki korzystania ze swoich usług w następstwie skandalu związanego z polityką firmy dotyczącą szkolenia sztucznej inteligencji na danych użytkowników.

Co wiadomo

W warunkach użytkowania znajduje się teraz wyjaśnienie. Zgodnie z aktualizacją Zoom nie będzie wykorzystywał dźwięku, wideo ani czatów użytkowników do trenowania modeli sztucznej inteligencji bez ich zgody.

Polityka firmy nie przyciągnęła uwagi, dopóki nie została podkreślona w poście na Hacker News. Kilka dni później dyrektor ds. produktu Zoom Smita Hashim () napisała, że Zoom nie robi tego, co opisano w warunkach użytkowania.

Wyjaśniła, że chociaż firma wykorzystuje dane do niektórych celów uczenia maszynowego, "w przypadku sztucznej inteligencji nie wykorzystujemy dźwięku, wideo ani czatów użytkowników bez zgody klienta".

Źródło: Gizmodo

Samochody autonomiczne Waymo mogą teraz poruszać się samodzielnie po autostradach

Samochody autonomiczne Waymo mogą teraz poruszać się samodzielnie po autostradach
Jaguar I-Pace od Waymo na autostradzie. Źródło: Waymo

Waymo oficjalnie uruchomiło swoje autonomiczne taksówki na autostradach USA. Teraz pasażerowie będą mogli zamawiać przejazdy autonomicznymi Jaguarami I-Pace między San Francisco, Doliną Krzemową i lokalnymi lotniskami — wszystko to bez obecności kierowcy na szybkich trasach.

Co wiadomo

Trasy operacyjne samojezdnych taksówek Waymo nie są już ograniczone tylko do ulic miejskich. Samochody mogą wjeżdżać na szybkie autostrady, wykonywać skomplikowane zmiany pasa i manewry, co wcześniej było możliwe tylko dla zwykłych taksówek czy serwisów z kierowcami. W najbliższym czasie nowe trasy będą dostępne w Los Angeles i Phoenix.

To wydarzenie oznacza technologiczny postęp dla całej branży: wejście na autostrady zwiększa techniczną złożoność eksploatacji, wymaga dużych zasobów energetycznych i porównywalny jest pod względem odpowiedzialności z tradycyjnym transportem. Teraz regulatorzy będą uważnie śledzić nie tylko bezpieczeństwo na ulicach miejskich, ale także zachowanie autonomicznych pojazdów na szybkich trasach.

Źródło: Waymo