Firma, która jest właścicielem Redbox, pomimo rosnącego sukcesu "Super Mario", nie spełniła prognoz Wall Street i notuje spadek akcji
Internetowa wypożyczalnia filmów Redbox i jej firma macierzysta Chicken Soup for the Soul Entertainment stoją w obliczu niekorzystnej sytuacji pomimo udanego pokazu wypożyczalni "Super Mario". Film Universal/Illumination Studios do gry Super Mario Bros. znalazł się na szczycie rocznej listy przebojów rozrywki domowej, zarabiając 1,36 miliarda dolarów na całym świecie. Jednak realizacja umowy o wartości 375 milionów dolarów między Chicken Soup i Redbox okazała się wyzwaniem dla firmy.
Co wiadomo
Chicken Soup odnotował całkowity przychód w wysokości 79,9 miliona dolarów w drugim kwartale tego roku, prawie dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku (37,6 miliona dolarów), dzięki przejęciu Redbox i wprowadzeniu tysięcy kiosków z wypożyczalniami w całym kraju. Mimo to wyniki te były znacznie niższe od prognoz Wall Street, która spodziewała się 120,1 mln USD. Straty firmy były również wyższe niż oczekiwano, wynosząc 1,50 USD na akcję, w porównaniu z 1,39 USD rok wcześniej, ale przewyższając prognozy analityków na poziomie -1,72 USD.
Podczas telekonferencji z analitykami w celu omówienia wyników kwartalnych, CEO Bill Rouhana i CFO Jason Meier ogłosili krótkoterminowe cięcia kosztów i środki wzrostu gotówki. Plan zakłada zaoszczędzenie około 15 milionów dolarów poprzez optymalizację działalności cyfrowej i dystrybucyjnej. Jednocześnie w ciągu kwartału odrzucono umowy licencyjne o wartości około 30 milionów dolarów, ponieważ generowałyby one zyski w perspektywie długoterminowej, ale nie przepływy pieniężne w perspektywie krótkoterminowej, powiedział Rouhana.
Pomimo ogólnej zmienności, gra Super Mario Bros. została również wydana na Redbox w tym kwartale, a pojawienie się filmu animowanego w maju, który zarobił 1,36 miliarda dolarów w globalnej kasie, zostało ogłoszone przez firmę najbardziej dochodowym tygodniem w historii Redbox.