Świetna koncepcja, ale słaba realizacja: krytycy spotkali się ze strategią Gorda z mieszanymi recenzjami i niskimi ocenami

Już jutro swoją premierę będzie miała gra strategiczna Gorda od polskiego studia Covenant.dev, założonego przez byłych pracowników CD Projekt RED.

Co wiemy

Gord to gra osadzona w realiach mitologii słowiańskiej, której akcja rozgrywa się na bagnistych terenach zamieszkałych przez przerażające potwory.

Debiutancki projekt studia Covenant.dev został już przetestowany przez krytyków i niestety dla deweloperów, oceny były bardzo niskie.

I tak, na Metacritic wersja Gorda na PC została oceniona na zaledwie 58 punktów, podczas gdy wersja na PlayStation 5 otrzymała 75. Prawdopodobnie tak duża różnica w ocenach wynika z problemów technicznych gry na komputerach osobistych.

Na Opencritic, Slavic Strategy otrzymała 66 punktów z 58% rekomendacji.

Krytycy zauważyli, że Gord to gra, w której pomysł jest świetny, ale jego realizacja pozostawia wiele do życzenia. Słowiańska sceneria fantasy ma duży potencjał i jest lubiana przez publiczność, ale deweloperzy nie ujawnili tego tematu w wystarczającym stopniu.

Rozgrywka Gorda porównywana jest do The Settlers i Frostpunk, ale porównanie to nie wypada na korzyść nowej gry. Okrzyknięto ją nudną, monotonną i sztucznie wydłużoną, choć nie brakuje w niej ciekawych elementów.

Ponadto niektórzy recenzenci zauważyli, że niektóre aspekty Gord, na przykład ofiary dla pogańskich bogów, są zbyt naturalistyczne i mogą odpychać wrażliwe osoby.

Miejmy nadzieję, że gracze przyjmą Gorda bardziej przychylnie niż krytycy.

Kiedy się spodziewać?

Gord ukaże się 17 sierpnia na PC (Steam, GOG), Xbox Series i PS5.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();