OpenAI uważa, że nauczyciele nie będą w stanie określić, czy uczniowie używają ChatGPT do wykonywania zadań domowych
OpenAI opublikowało przewodnik dla nauczycieli na temat korzystania z ChatGPT w klasie. Dokument twierdzi, że strony internetowe i aplikacje obiecujące wykryć sztuczną inteligencję w pracy uczniów są niewiarygodne.
Co wiadomo
Według firmy, detektory nie są w stanie wiarygodnie odróżnić treści AI od tekstu napisanego przez człowieka.
"Kiedy w OpenAI próbowaliśmy wytrenować detektor treści generowanych przez sztuczną inteligencję, odkryliśmy, że odrzuca on tekst napisany przez człowieka, taki jak Szekspir lub Deklaracja Niepodległości, jako wygenerowany przez sztuczną inteligencję " - czytamy w FAQ.
Co więcej, wykrywacze treści czasami mylą sztuczną inteligencję z pracą uczniów, których językiem ojczystym nie jest angielski.
OpenAI dostrzega problem oszukiwania wspomaganego przez SI. Firma zasugerowała, aby instruktorzy poprosili uczniów o zapisywanie ich rozmów na ChatGPT i przesyłanie ich w zadaniach domowych.
"Zapisując nagrania swoich rozmów ze sztuczną inteligencją, uczniowie mogą analizować swoje postępy w czasie. Mogą zobaczyć, jak rozwijają się ich umiejętności zadawania pytań, analizowania odpowiedzi i integrowania informacji " - pisze OpenAI.
Dla tych, którzy nie wiedzą
Od momentu wprowadzenia, ChatGPT szybko stał się popularny wśród studentów. Jego zdolność do generowania perswazyjnego tekstu czyni go przydatnym narzędziem do zadań, takich jak pisanie esejów i badania.
Instruktorzy obawiają się jednak, że uczniowie oszukują ich, przedstawiając pomysły i frazy chatbota jako własne. Ponadto studenci stają się zbyt zależni od tego narzędzia, które pozostaje podatne na błędy i halucynacje.
Profesorowie zaczęli identyfikować studentów używających ChatGPT do oszukiwania w esejach na studia nieco ponad miesiąc po wydaniu chatbota
Źródło: Insider