Walka dla wszystkich: w Mortal Kombat 1 deweloperzy ze studia NetherRealm zapewnili wiele ustawień dostępności dla graczy z niepełnosprawnościami.

Bijatyki zawsze były tak wymagające, jak to tylko możliwe, jeśli chodzi o reakcje i indywidualne umiejętności gracza. Jeszcze kilka lat temu niepełnosprawni gracze nie wyobrażali sobie, że będą mogli grać w tak dynamiczne gry.

W Mortal Kombat 1 będą mogli zagrać wszyscy - poinformowali o tym deweloperzy ze studia NetherRealm.

Co wiemy

Dostępność oznacza zapobieganie i korygowanie wszelkich niepotrzebnych tarć lub barier, które uniemożliwiają osobom z różnymi niepełnosprawnościami cieszenie się grami. Wierzymy, że gry są dla wszystkich i staramy się tworzyć i wspierać gry dostępne dla wszystkich naszych graczy.

Projektanci gry z NetherRealm ujawnili, że Mortal Kombat 1 zawiera wiele ustawień dostępności dla szerokiej gamy graczy.

Być może najpopularniejszą opcją będzie automatyczny szczegółowy opis dźwiękowy ofiar śmiertelnych dla graczy niedowidzących. Co więcej, udźwiękowione zostaną najdrobniejsze szczegóły, w tym śmieszne lub zabawne sytuacje.

W grze pojawi się lektor ustawień menu, bliskości krawędzi areny, poziomu zdrowia i innych parametrów.

W Mortal Kombat 1 można dostosować każdy element ścieżki dźwiękowej, w tym dźwięki przerywników filmowych, muzykę, spikera, otoczenie, dialogi i inne efekty dźwiękowe.

Aby uniknąć dostosowywania każdego aspektu osobno, można wybrać jedną z gotowych opcji.

Dostępne będą ustawienia dla graczy, którzy mają problemy z motoryką rąk. Deweloperzy pomyśleli o możliwości zmiany przypisania przycisków, zastąpienia kombinacji klawiszy przez naciśnięcie jednego przycisku i wiele więcej.

Kiedy czekać

Mortal Kombat 1 ukaże się 19 września na PC, PS5, Xbox Series i Nintendo Switch.

Źródło: Eurogamer

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();