Boeing wykorzystuje silnik Unreal Engine 5 z Fortnite do modernizacji bombowców nuklearnych B-52H Stratofortress

Boeing wykorzystuje silnik Unreal Engine 5 z Fortnite do modernizacji bombowców nuklearnych B-52H Stratofortress

Boeing modernizuje samolot strategiczny B-52H Stratofortress. W tym celu wykorzystywany jest silnik z gry Fortnite.

Co wiadomo

Boeing zdecydował się na użycie silnika Unreal Engine 5, ponieważ środowisko 3D silnika gry pozwala pilotom i specjalistom ds. konserwacji na wirtualną interakcję ze zmodernizowanym samolotem B-52 Stratofortress. Na przykład uruchamianie i wyłączanie systemu napędowego Rolls-Royce F130.

Unreal Engine 5 to imponująco potężne narzędzie. Stwierdziła to Jennifer Wong, starszy dyrektor ds. bombowców w Boeingu. Według niej wykorzystanie silnika gry pomaga obniżyć koszty finansowe.

Dzięki Unreal Engine 5 piloci i personel obsługi technicznej otrzymują informacje zwrotne na długo przed zakończeniem modernizacji bombowców strategicznych. Jennifer Wong dodała, że program, oprócz instalacji nowych silników F130, obejmuje modernizację wyświetlaczy, kokpitów i komponentów awioniki.

Rolls-Royce chce ukończyć testy układu napędowego w 2023 r., w celu dokonania oceny i przejścia do testów w locie w 2024 r. Ponadto Raytheon przekazał już pierwszy aktywny radar fazowy do modernizacji B-52 Stratofortress. Nowy radar pozwoli bombowcowi śledzić wiele celów jednocześnie.

Po modernizacji B-52H zostanie oznaczony jako B-52J. Bombowiec nuklearny, który został wprowadzony w latach pięćdziesiątych, będzie mógł latać jeszcze przez kilka dekad wraz z samolotem szóstej generacji B-21 Raider.

Źródło: Defence One

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();