Roblox zwalnia 30 członków zespołu rekrutacyjnego
Platforma gamingowa Roblox zwolniła 30 pracowników z działu pozyskiwania talentów z powodu spowolnienia w zatrudnianiu. Decyzja ta została podjęta po okresie szybkiego rozwoju gry, która ma obecnie ponad 250 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie - więcej niż Fortnite i Minecraft razem wzięte.
Co wiemy
Według Techcrunch, decyzja ta jest wynikiem strategicznych zmian w Roblox skoncentrowanych na osiągnięciu zysku, ponieważ firma działa ze znaczną stratą, co miało wpływ na kwoty, które płaci deweloperom na swojej platformie. Rzecznik Roblox wyjaśnił to w ten sposób:
"Ponieważ naszym celem jest zapewnienie wzrostu wynagrodzeń gotówkowych zgodnie ze wzrostem rezerwacji do końca pierwszego kwartału 2024 r., potrzebujemy teraz mniejszej organizacji pozyskiwania talentów, aby sprostać naszym dostosowanym potrzebom w zakresie zatrudniania".
Firma planuje zatrudniać nowych pracowników w razie potrzeby. W sierpniu Roblox ogłosił zamiar ogłaszania wakatów za pomocą wirtualnego centrum kariery, w którym kandydaci mogą uczestniczyć w wydarzeniach, słuchać podcastów i łączyć się z obecnymi pracownikami. Ta możliwość jest obecnie dostępna dla kandydatów na stanowiska podstawowe, a firma zamierza w najbliższej przyszłości rozszerzyć to doświadczenie na szersze grono kandydatów.
Źródło: Eurogamer