Awaria, która uratowała AI: twórcy długo cierpiącego Golluma powiedzieli, że ChatGPT opublikował przeprosiny za fatalny stan gry, a oni nawet o tym nie wiedzieli

Autor: Vladislav Nuzhnov | 09.10.2023, 08:22
Awaria, która uratowała AI: twórcy długo cierpiącego Golluma powiedzieli, że ChatGPT opublikował przeprosiny za fatalny stan gry, a oni nawet o tym nie wiedzieli

W maju ludzie byli zszokowani premierą Władcy Pierścieni: Gollum, ponieważ była tak okropna, że otrzymała 1 gwiazdkę na Metacritic. Gra była pełna błędów, a mechanika skradania nie działała poprawnie. Później deweloperzy przeprosili społeczność, ale jak się okazało, zrobiło to ChatGPT.

Co wiadomo

Deweloperzy Golluma z Daedalic Entertainment rozmawiali z autorami niemieckiego kanału YouTube Game Two i opowiedzieli, że post z przeprosinami został wygenerowany przez ChatGPT AI. Deweloperzy twierdzą, że nie byli świadomi przeprosin i ich treści przed ich opublikowaniem oraz że zostały one w całości obsłużone przez Nacona.

Budżet Golluma wynosi 15 milionów dolarów, co jest bardzo skromną kwotą jak na grę AAA, którą ten projekt chciał się pochwalić. Paul Schulze, CTO Daedalic, powiedział, że chociaż studio zatrudniało ludzi, którzy byli programistami przez 10, 15, 20 lat i są dobrzy, nie mogą działać magicznie, jeśli nie otrzymają funduszy. Ponadto z powodu braku czasu musieliśmy usunąć niektóre postacie, sceny i mechaniki.

Dla tych, którzy nie wiedzą

Daedalic Entertainment zaprzestało tworzenia gier. Niemieckie studio zwolni jedną czwartą swoich pracowników, zreorganizuje się i będzie teraz wydawać gry innych firm.

Źródło: videogameschronicle

PC