W 2023 r. firmy z branży gier zwolniły co najmniej 6 000 osób, przy czym najwięcej zwolnień odnotowano w Unity, Epic Games i Amazon
Artysta techniczny Farhan Noor stworzył stronę videogamelayoffs.com, na której można przeanalizować, ile osób zostało zwolnionych w firmach zajmujących się grami w 2023 roku. Ponad 80 firm zostało zwolnionych, a 11 kolejnych studiów zostało zamkniętych w tym roku.
Co wiemy
W sumie w branży gier doszło do co najmniej 6000 zwolnień. Wrzesień stał się "liderem", kiedy 17 firm zmniejszyło zatrudnienie. W rozmowie z GamesIndustry.biz analitycy, rekruterzy i inwestorzy wymieniali obecny klimat gospodarczy jako główny czynnik, a wysokie stopy procentowe, wolniejszy wzrost, wyższe koszty produkcji i zwiększona konkurencja to tylko niektóre z powodów masowych zwolnień.
Grupa Embracer przeprowadziła najwięcej zwolnień w swoich spółkach zależnych, w tym Crystal Dynamics, Beamdog, Rainbow Studios, Volition, Gearbox Publishing i Campfire Cabal. Najwięcej zwolnień w jednej firmie dotknęło pracowników Unity - 900 osób musiało szukać nowego miejsca pracy. Początkowo w styczniu zwolniono 600 pracowników, a w maju prawie 300 osób. Następne w kolejności są Epic Games i Amazon, które zwolniły odpowiednio 800 i 500 pracowników.
Wciąż nie wiadomo, ile zwolnień miało miejsce w działach gier Sony, Microsoft i Meta. Nie zapominajmy też o zwolnieniach w Telltale, Ubisoft, Naughty Dog, Blizzard i innych, których łączną liczbę można by długo wyliczać.
Źródło: gamesindustry
fot: hulhub