Remedy chciało stworzyć grę z dwoma bohaterami od czasu Quantum Break, ale udało mu się zrealizować ten pomysł dopiero w Alan Wake 2

Autor: Vladislav Nuzhnov | 18.10.2023, 09:05
Remedy chciało stworzyć grę z dwoma bohaterami od czasu Quantum Break, ale udało mu się zrealizować ten pomysł dopiero w Alan Wake 2

Fani czekają na Alan Wake 2 od 13 lat. Premiera odbędzie się 27 października, a gra będzie największą w historii Remedy. Jedną z największych nowości w grze będzie dwóch głównych bohaterów: Alan Wake i Saga Anderson. Ale jak studio wpadło na pomysł stworzenia dwóch protagonistów? Projektant gry Kyle Rowley opowiedział o tym w wywiadzie dla Gamingbolt.

Co wiemy

Idea dwóch grywalnych postaci istniała jeszcze zanim studio zaczęło rozwijać koncept AW 2. Był to pomysł Sama Lake'a, pochodzący jeszcze z czasów, gdy Remedy pracowało nad Quantum Break. Zespół nie wiedział, jak ten pomysł zadziała, jak zostanie zbudowana struktura gry, ale wiedzieli, że chcą to zrobić, nawet jeśli im się nie udało.

Kylie powiedziała również, że Saga pomaga ułatwić rozgrywkę nowym graczom, którzy nie są zaznajomieni z wydarzeniami z pierwszej gry. W końcu ona też nie zna wydarzeń z Alana Wake'a 1, ale krok po kroku będzie dowiadywać się o tym, co wydarzyło się 13 lat temu, więc nowi gracze powinni czuć się tak samo jak nowa bohaterka.

Dla Remedy ważne było również to, by przełączając się między postaciami nie mieć wrażenia, że za każdym razem trzeba uczyć się gry od nowa, ale jednocześnie studio chciało, by każda z postaci czuła się wyjątkowa.

Kiedy się spodziewać

Alan Wake 2 ukaże się 27 października na PC, PlayStation 5 i Xbox Series.

Źródło: gamingbolt

PC