Amazon wprowadził do magazynów roboty napędzane sztuczną inteligencją, które przyspieszają przetwarzanie zamówień o 25 procent.


Associated Press

Amazon zaprezentował nowy zautomatyzowany system oparty na sztucznej inteligencji o nazwie Sequoia, który ma zoptymalizować pracę centrów logistycznych.

Co wiadomo

System Sequoia obejmuje roboty transportowe, systemy wizyjne i manipulatory. Identyfikuje towary i dostarcza je pracownikom magazynu w celu kompletacji zamówień.

Roboty podają produkty na wysokości talii człowieka, co poprawia ergonomię i bezpieczeństwo. Wcześniej pracownicy musieli sięgać na najwyższe półki.

Według Amazon, wdrożenie Sequoia poprawiło szybkość pobierania i przechowywania produktów o 75%. Czas realizacji zamówień został skrócony o 25%.

Nie jest to pierwszy system automatyzacji od Amazon. W 2022 roku firma wprowadziła Sparrow, robota, który identyfikuje i przenosi produkty w magazynach.

Na razie Sequoia działa tylko w jednym magazynie w Houston. Amazon planuje jednak rozszerzyć wykorzystanie systemów robotycznych w celu optymalizacji operacji logistycznych w swoich obiektach.

Źródło: Wall Street Journal

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();