CEO Microsoftu: korporacja podwoi wysiłki na rzecz rozwoju marki Xbox i spróbuje zostać liderem na rynku gier wideo
W październiku sfinalizowana została największa transakcja w historii branży gier - fuzja Microsoftu i Activision Blizzard.
W tej chwili trudno ocenić wpływ tego wydarzenia na rynek gier wideo, ale nie ma wątpliwości, że spowoduje ono znaczące zmiany.
CEO Microsoftu Satya Nadella podzielił się globalnymi planami rozwoju gamingowego kierunku korporacji.
Co wiadomo
Według Satya Nadella, Microsoft podwoi swoje wysiłki, aby przyciągnąć odbiorców i atrakcyjność marki Xbox.
Szef korporacji zauważył, że sektor gier wideo zawsze był ważną częścią działalności Microsoftu, wraz z oprogramowaniem i innymi produktami firmy. Gigant z Redmond dąży do zajęcia wiodącej pozycji wśród deweloperów i wydawców gier wideo, a przejęcie Activision Blizzard będzie ważnym krokiem w tym kierunku.
W tej chwili tylko chiński Tencent Corporation przewyższa Microsoft pod względem przychodów na rynku gier. Oczywiście jednym z głównych celów amerykańskiej firmy jest znalezienie się na szczycie rankingu największych producentów gier.
Źródło: MSN