Luka się zamyka: Valve porzuca waluty Argentyny i Turcji. Ceny gier na Steam będą podawane w dolarach amerykańskich

Aby zaoszczędzić pieniądze, gracze w wielu krajach przenosili swoje konta na tureckie i argentyńskie rejestracje, umożliwiając im płacenie za gry w lokalnej walucie.

Valve wiedziało o tej luce od dawna, ale dopiero teraz podejmuje zdecydowane działania.

Co wiadomo

Firma ogłosiła, że nie zamierza kontynuować sprzedaży gier w lokalnej walucie na rynkach Argentyny i Turcji. Od 20 listopada użytkownicy w tych krajach będą płacić za zakupy w dolarach amerykańskich.

Wahania kursów walut w Argentynie i Turcji w ostatnich latach utrudniały deweloperom odpowiednie wycenianie gier i nadążanie za zmianami rzeczywistej wartości walut. Słyszeliśmy tę wiadomość podczas naszych spotkań z deweloperami.

Ponadto mieliśmy trudności z obsługą metod płatności Steam w tych krajach i terytoriach ze względu na ciągłe wahania kursów wymiany, opłaty, podatki i kwestie logistyczne. Wycena gier w dolarach amerykańskich dla klientów w Argentynie i Turcji pomoże nam zapewnić większą stabilność i spójność zarówno dla graczy, jak i partnerów, a także pozwoli nam oferować różne metody płatności użytkownikom Steam w tych krajach i terytoriach.

Oczywiście dla graczy w Turcji i Argentynie decyzja ta będzie bolesna, ponieważ spowoduje znaczny wzrost cen gier na Steam. Ale z punktu widzenia biznesu - jest to słuszny i logiczny krok, zwłaszcza że wielu nadużywało tej okazji.

Przypomnijmy, że nieco wcześniej na podobny krok zdecydował się Activision Blizzard.

Źródło: Steam

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();