Capcom ogłosił rozwój REX Engine, ulepszonej wersji swojego silnika do tworzenia wysokiej klasy gier
Prawie wszystkie współczesne gry japońskiej firmy Capcom są tworzone samodzielnie.
Technologia ta zapewnia doskonałą grafikę i realistyczny model fizyczny wszystkich obiektów w grach.
Capcom rozpoczął rozwój RE Engine w kwietniu 2014 roku, a pierwsza gra na nim została wydana na początku 2017 roku i był to horror Resident Evil 7: Biohazard.
W tym czasie silnik nie jest zbyt przestarzały, ale technologia nie stoi w miejscu, a japoński deweloper aktywnie pracuje nad ulepszoną wersją RE Engine.
Co wiadomo
Na kanale YouTube Capcom R&D firma opublikowała film, w którym opowiedziała o swoim nowym opracowaniu - REX Engine (RE Next Engine).
Szczegółów i cech technicznych silnika Capcom nie ujawnia, ale podzielił się informacją, że będzie on obsługiwał wszystkie nowe technologie, w tym Mesh Shaders w DirectX 12 Ultimate i funkcję Visibility Buffer, która wyeliminuje potrzebę podwójnego przetwarzania wierzchołków.
Ponieważ silnik RE Engine jest wykorzystywany przez deweloperów na całym świecie, jego nowa wersja będzie charakteryzować się ulepszoną lokalizacją i nieco uproszczonym zestawem narzędzi, a także przyjaznym dla użytkownika interfejsem.
Źródło: Capcom R&D